Sommerhilsen

Sommerhilsen

Nå slutter vi enda en sesong.

KLubben har hatt mange forskjellige aktiviteter og alltid bra stemning. Vi har hatt klubbmesterskap og U12-turnering; vinterferiecamp og Påskecamp. Taco-tennis var suksess fra starten, men ble mer og mer populært for hver gang. Vi har hatt en fantastisk dugnad på grusbanene og en morsom sommeravslutning. Vi har hatt noen mindre aktiviteter som demodag med Racket1 og sosial tennis. Christer Francke kjørte en Coach-workshop som ble veldig vellykket. Vi har hatt besøk av barnehager, skoler og videregående (over 800 barn var innom hallen og prøvde seg på tennis). Den siste og kanskje største aktivitet var Sommercamp forrige uka. Herre- og damelaget har spilt NM kamper i 3. divisjon (flere datoer kommer i august). Vi har også etablert tett dialog med tennisregionen vi tilhører, hvor de ønsker å legge flere av sine arrangement til vårt anlegg. Vi har hatt ganske bra med aktivitet på banene, både ute og inne. Familieklippe-kort tror vi var en suksess, en kjempefint fordel for juniorer i våre tennisfamilier; Noen grupper har faste timer (Pang!sjonister og Søndagsdroppin), og noen bedrifter har også fast baneleie. Men vi har mange ledige timer også, vi har ballmaskin og vi har ordnet med stigespill, book i veg, kom og spill!

Styret jobber med mye forskjellig, og prøver å legge ut informasjon på websiden regelmessig; de viktigste meldinger sendes per e-post og vi også legger ut mindre artikler med bilder på Facebook. Styret har nå behov for et medlem til etter at Stine måtte trekke seg. Husk at vi legger ut referater fra styremøter på websiden og at vi er alltid åpent for kommentarer, spørsmål og forslag. Etter sommerferie skal vi jobbe videre med planlegging av det ekstraordinærmøte som ble etterspurt under årsmøte.  

Nå på slutten av sesongen, endte vi i en helt ny situasjon uten trener til høsten; men vi har jobbet mye med det, og gjør det fortsatt. Vi har satt i gang nettverket og gjorde klar en annonse; vi har fått tips fra medlemmer og andre og har allerede intervjuet to kandidater. Vi ser lys i tunnelen og har tro på at høstsesongen skal starte uten større forsinkelser. Vi har også håp om å starte med Tennis-SFO som planlagt.

Mange små og store ting jobbes og leveres på. Eksempler her er at det er ryddet opp rundt hytten vår. Den er vasket, kjøpt inn maling, materialer og annet for å oppgradere denne ut over høsten til å inneholde innelåst maskinrom med verkstedbenk, og oppgradering for øvrig bruk. Ny effektiv vaskemaskin for innebanene er kjøpt og under leveranse. Defekte utebane maskiner er under reperasjon. Vanningsanlegg og rørsystem er under fixing for ulike skavanker. Børster for banene er reparert/fornyet. Nøkkel og låssystem for anlegget er under oppgradering.  Utetoalett er satt i orden, trenergarderoben er satt i orden, det er ryddet og laget ball og ustyrsrom under trappen i servicebygget, det er kommet tidsur og flere reklamebannere/avtaler. Vi har møter med kommuneledelsen for å sikre prosessen med økonomi, utvikle området med park, padelbaner, bruk av Ringerikshallen etc. Vi har tett dialog med Asker Entreprenør vedrørende avklaring for å fikse takbanene de ikke har klargjort /levert godt nok for å legge tennisdekket. Det har vært stor vannlekasje fra taket som har blitt fulgt opp og reparert. Det er ryddet opp tekniske rom, møterom og andre servicerom med lagerhyller, rydding. Vi har fått på plass brann og sikkerhetsgodkjennelser med øvelser for å få lov å holde anlegget åpent. Vi har etablert service og vedlikeholdskontrakter på alt det teknisk avansert utstyret anlegget består av med rutiner for kontroll og oppfølgning. Samt bygget opp en solid økonomimodell og styringsrutiner for kontrakter, oppfølgning og godkjennelser på alt som skjer. Vi har etablert og hatt stor glede av en Tennis og Drifts koordinator, Allison. Denne ordningen/funksjonen vil bli videreført i en annen form fra høsten av. Det avholdes nå 1 års kontroll på overlevering av anlegget med en detaljert gjennomgang av alle avvik, dokumentasjon, etc..

Alt dette skjer ikke av seg selv. For at anlegget og klubben er på sitt beste må mange bidra frivillig. Noen står og jobber i og rundt hallen, andre svarer på spørsmål, kommer med ideer, jobber med noen administrasjon eller organisering; alt hjelper, tusen takk til dem! Husk at klubben har bestandig behov for din hjelp, følg gjerne med og svar når det publiseres behov for å dekke oppgaver. Takk for at du gjør som best du kan!

Ønsker alle en fantastisk og tennisfylt sommer!